Přeskočit na hlavní obsah

DPP ZADAL ZAKÁZKY NA ENERGETICKÉ SLUŽBY BEZ ZADÁVACÍHO ŘÍZENÍ, HROZÍ MU POKUTA 1,2 MILIONU KORUN

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP) pokutu ve výši 1,2 milionu korun za dva přestupky, jichž se dopustil tím, že zadal společnosti České teplo, s. r. o., veřejnou zakázku na výkon energetické služby a veřejnou zakázku na dodávku a odběr tepelné energie pro ústřední vytápění a ohřev teplé užitkové vody v některých areálech DPP bez provedení řádného zadávacího řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Rozhodnutí není pravomocné a zadavatel může proti němu podat rozklad.

Zadavatel uzavřel v listopadu 2017 s dodavatelem dvě prováděcí smlouvy (ES č. 4.1 a Teplo č. 4.0) s odkazem na rámcové smlouvy z roku 2003 (rámcová smlouva o výkonu energetické služby a rámcová smlouva na sekundární dodávku a odběr tepelné energie). Uvedené rámcové smlouvy však nelze pokládat za rámcové dohody ve smyslu zákona o zadávání veřejných zakázek, protože nevymezují nezbytné cenové podmínky plnění veřejné zakázky závazné po dobu trvání rámcových smluv, ale pouze uvádějí, že cena bude specifikována až v příslušných prováděcích smlouvách uzavíraných k těmto rámcovým smlouvám. Na uvedené rámcové smlouvy tedy nelze z hlediska platné právní úpravy nahlížet jako na rámcové dohody, na základě kterých by bylo možné zadávat dílčí veřejné zakázky bez provedení zadávacího řízení. 

Obě prováděcí smlouvy uzavřené mezi zadavatelem a dodavatelem na požadovaná plnění naplňují definiční znaky veřejné zakázky, konkrétně se jedná o nadlimitní sektorové veřejné zakázky na služby a na dodávky, které byl zadavatel povinen zadat v některém v úvahu přicházejícím druhu zadávacího řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek. 

Nezákonný postup zadavatele mohl ovlivnit výběr dodavatele. 

 

Tiskové oddělení ÚOHS 

20/076 – S0199/2020


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč nejsme propojeni s FEN?

    Toto je v poslední době dosti častá otázka, se kterou se na nás obracíte a odpověď je naprosto jednoduchá – jsme zcela jiná organizace, se svým vlastním certifikovaným elektronickým nástrojem, který je poskytován široké škále zadavatelů a dodavatelů.    Databáze FEN sice uvádí, že se jedná o „sloučení sil významných provozovatelů informačních systémů pro elektronizaci veřejných zakázek“ a „integraci toho nejlepšího ze současných elektronických nástrojů“. Pojďme si říci, že to zase není tak úplně pravda.    Ve skutečnosti se jedná pouze o spolupráci dvou společností, a to QCM a Tender systems s.r.o., tudíž dvou provozovatelů několika elektronických nástrojů, kteří své databáze spojili do jedné.    My nemusíme a ani nechceme být součástí takového sdílení dat a rádoby centralizace registrace, protože výsledek je v podstatě jen jeden – zmatení jsou nejen dodavatelé, ale i zadavatelé, kteří díky ne zcela konkrétním a někdy i zavádějícím informacím ze strany provozovatelů FEN vedou dodav

SPRÁVA SILNIC STŘEDOČESKÉHO KRAJE DOSTALA POKUTU ZA DĚLENÍ ZAKÁZKY NA ÚDRŽBU DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ

Zadavateli Krajské správě a údržbě silnic Středočeského kraje, příspěvkové organizaci, byla uložena pokuta ve výši 300 000 korun za porušení zákona o zadávání veřejných zakázek. Zadavatel chyboval v zakázkách na obnovu vodorovného dopravního značení. Rozhodnutí o pokutě pravomocně potvrdil předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj. Zadavatel se dopustil porušení zákona, když uzavřel dne 1. 2. 2017 na základě čtyř veřejných zakázek malého rozsahu smlouvy na obnovu vodorovného dopravního značení ve čtyřech oblastech Středočeského kraje. Podle rozhodnutí Úřadu zadavatel plnění nezadal jako podlimitní veřejnou zakázku, ale postupoval mimo zadávací řízení. Ve všech čtyřech případech se jednalo o plnění, která byla zadávána v jedné časové souvislosti a která tvoří jeden funkční celek. Šetřené veřejné zakázky bylo sice možno zadat v rámci zcela samostatných řízeních, pro splnění zákonných požadavků však bylo zároveň potřeba sečíst předpokládanou hodnotu všech plnění, což

MĚSTO DOBŘÍŠ NEZÁKONNĚ VYUŽILO „ IN HOUSE“ ZADÁNÍ, POKUTA ČINÍ 500 000 KORUN

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad města Dobříš ve věci veřejné zakázky na zajištění nakládání s komunálními odpady, kterou město realizovalo prostřednictvím vertikální spolupráce, a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla zadavateli uložena pokuta 500 tisíc korun za přestupek spočívající v tom, že v rozporu se zákonem nezadal plnění vyplývající ze smlouvy na zajištění nakládání s komunálními odpady jako veřejnou zakázku v některém z druhů zadávacích řízení dle zákona o zadávání veřejných zakázek. Rozhodnutí je pravomocné. Zadavatel se při uzavírání smlouvy na zajištění nakládání s komunálními odpady a následně i dvou dodatků ke smlouvě rozhodl zadat plnění přímo dodavateli DOKAS Dobříš, s. r. o., a to uplatněním výjimky  „in house“  (vertikální spolupráce) bez zadávacího řízení. Postup zadání plnění prostřednictvím vertikální spolupráce zadavatel aplikoval neoprávněně, neboť nebyly splněny podmínky kumulativně vymezené zákonem o zadávání veřejnýc