Přeskočit na hlavní obsah

Proč nejsme propojeni s FEN?

  

Toto je v poslední době dosti častá otázka, se kterou se na nás obracíte a odpověď je naprosto jednoduchá – jsme zcela jiná organizace, se svým vlastním certifikovaným elektronickým nástrojem, který je poskytován široké škále zadavatelů a dodavatelů. 

 

Databáze FEN sice uvádí, že se jedná o „sloučení sil významných provozovatelů informačních systémů pro elektronizaci veřejných zakázek“ a „integraci toho nejlepšího ze současných elektronických nástrojů“. Pojďme si říci, že to zase není tak úplně pravda. 

 

Ve skutečnosti se jedná pouze o spolupráci dvou společností, a to QCM a Tender systems s.r.o., tudíž dvou provozovatelů několika elektronických nástrojů, kteří své databáze spojili do jedné. 

 

My nemusíme a ani nechceme být součástí takového sdílení dat a rádoby centralizace registrace, protože výsledek je v podstatě jen jeden – zmatení jsou nejen dodavatelé, ale i zadavatelé, kteří díky ne zcela konkrétním a někdy i zavádějícím informacím ze strany provozovatelů FEN vedou dodavatele k registraci do FEN, ačkoliv se jedná o zakázku uveřejněnou v elektronickém nástroji, který není součástí FEN. Dodavatelé jsou zmatení a po provedení a potvrzení registrace ve FEN najednou zjistí, že mají do půl hodiny podat nabídku, ale musí se ještě registrovat do toho správného elektronického nástroje. V tom nejhorším případě nakonec bohužel nestihnou termín pro podání nabídek.


 

Tak to bylo jen ve zkratce, proč nejsme a nikdy nebudeme součástí FEN. 

Pokud je tedy v zadávací dokumentaci uvedeno, že se nabídky podávají prostřednictvím systemu e-zakazky.cz, registrujte se přímo tam a ušetřete si zbytečnou práci s registrací tam, kde to není potřeba 



Komentáře

  1. Zveřejňování veřejných zakázek je zcela chaotický systém založený na existenci certifikovaných, částečně certifikovaných a necertifikovaných portálů. Někteří zadavatelé dokonce "zveřejňují" zakázky na svých webových stránkách, na webových stránkách poptávkových či realitních agentur a nikdo neví, co je správně. Pak je snadné vymáhat pokuty za chyby v řízení veřejných zakázek. Komu tento stav slouží?

    OdpovědětVymazat
  2. Plně souhlasíme, že v uveřejňování zakázek může být pro dodavatele zmatečné. Existuje spousta elektronických nástrojů a míst, kde se veřejné zakázky uveřejňují. Nejhorší situace je v rámci zadávání zakázek mimo režim zákona kdy není přesně specifikováno, jakým způsobem, kam a zda vůbec se zakázky mají uveřejnit a v takovém případě to může být opravdu velice zmatečné. Na druhou stranu zadávací řízení v režimu zákona tj. podlimitní a nadlimitní má striktně vymezené kroky a postupy, kterými se zadavatel musí řídit a je i jasně vymezeno uveřejňování těchto zakázek v certifikovaném elektronické nástroji a dalších místech stanovených zákonem.

    OdpovědětVymazat
  3. Na e-zakázce by bylo dobré pro registrované dodavatele zajistit možnost zadání zakázky do sledovaných a odeslání změn zadávací dokumentace zadavatelem těchto zakázek, každodenní přihlašování a hledání změn v příslušných zakázkách není uživatelsky moc přívětivé - byl by to krok k rozvoji nástroje. Děkuji a zdravím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      na této funkcionalitě aktuálně pracujeme s našimi IT a chystáme pro Vás i další nové funkcionality, které Vám ulehčí práci a orientaci v jednotlivých zakázkách. Moc Vám děkujeme za podnět a pokud by bylo ještě něco, co by podle Vás nemělo v nástroji chybět, určitě nám napište svůj nápad nejlépe na info@zadavatel.cz. Probereme to IT a pokud to bude jen trochu možné, pokusíme se funkcionalitu přidat.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SPRÁVA SILNIC STŘEDOČESKÉHO KRAJE DOSTALA POKUTU ZA DĚLENÍ ZAKÁZKY NA ÚDRŽBU DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ

Zadavateli Krajské správě a údržbě silnic Středočeského kraje, příspěvkové organizaci, byla uložena pokuta ve výši 300 000 korun za porušení zákona o zadávání veřejných zakázek. Zadavatel chyboval v zakázkách na obnovu vodorovného dopravního značení. Rozhodnutí o pokutě pravomocně potvrdil předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj. Zadavatel se dopustil porušení zákona, když uzavřel dne 1. 2. 2017 na základě čtyř veřejných zakázek malého rozsahu smlouvy na obnovu vodorovného dopravního značení ve čtyřech oblastech Středočeského kraje. Podle rozhodnutí Úřadu zadavatel plnění nezadal jako podlimitní veřejnou zakázku, ale postupoval mimo zadávací řízení. Ve všech čtyřech případech se jednalo o plnění, která byla zadávána v jedné časové souvislosti a která tvoří jeden funkční celek. Šetřené veřejné zakázky bylo sice možno zadat v rámci zcela samostatných řízeních, pro splnění zákonných požadavků však bylo zároveň potřeba sečíst předpokládanou hodnotu všech plnění, což

MĚSTO DOBŘÍŠ NEZÁKONNĚ VYUŽILO „ IN HOUSE“ ZADÁNÍ, POKUTA ČINÍ 500 000 KORUN

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad města Dobříš ve věci veřejné zakázky na zajištění nakládání s komunálními odpady, kterou město realizovalo prostřednictvím vertikální spolupráce, a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla zadavateli uložena pokuta 500 tisíc korun za přestupek spočívající v tom, že v rozporu se zákonem nezadal plnění vyplývající ze smlouvy na zajištění nakládání s komunálními odpady jako veřejnou zakázku v některém z druhů zadávacích řízení dle zákona o zadávání veřejných zakázek. Rozhodnutí je pravomocné. Zadavatel se při uzavírání smlouvy na zajištění nakládání s komunálními odpady a následně i dvou dodatků ke smlouvě rozhodl zadat plnění přímo dodavateli DOKAS Dobříš, s. r. o., a to uplatněním výjimky  „in house“  (vertikální spolupráce) bez zadávacího řízení. Postup zadání plnění prostřednictvím vertikální spolupráce zadavatel aplikoval neoprávněně, neboť nebyly splněny podmínky kumulativně vymezené zákonem o zadávání veřejnýc