Toto je v poslední době dosti častá otázka, se kterou se na nás obracíte a odpověď je naprosto jednoduchá – jsme zcela jiná organizace, se svým vlastním certifikovaným elektronickým nástrojem, který je poskytován široké škále zadavatelů a dodavatelů.
Databáze FEN sice uvádí, že se jedná o „sloučení sil významných provozovatelů informačních systémů pro elektronizaci veřejných zakázek“ a „integraci toho nejlepšího ze současných elektronických nástrojů“. Pojďme si říci, že to zase není tak úplně pravda.
Ve skutečnosti se jedná pouze o spolupráci dvou společností, a to QCM a Tender systems s.r.o., tudíž dvou provozovatelů několika elektronických nástrojů, kteří své databáze spojili do jedné.
My nemusíme a ani nechceme být součástí takového sdílení dat a rádoby centralizace registrace, protože výsledek je v podstatě jen jeden – zmatení jsou nejen dodavatelé, ale i zadavatelé, kteří díky ne zcela konkrétním a někdy i zavádějícím informacím ze strany provozovatelů FEN vedou dodavatele k registraci do FEN, ačkoliv se jedná o zakázku uveřejněnou v elektronickém nástroji, který není součástí FEN. Dodavatelé jsou zmatení a po provedení a potvrzení registrace ve FEN najednou zjistí, že mají do půl hodiny podat nabídku, ale musí se ještě registrovat do toho správného elektronického nástroje. V tom nejhorším případě nakonec bohužel nestihnou termín pro podání nabídek.
Tak to bylo jen ve zkratce, proč nejsme a nikdy nebudeme součástí FEN.
Pokud je tedy v zadávací dokumentaci uvedeno, že se nabídky podávají prostřednictvím systemu e-zakazky.cz, registrujte se přímo tam a ušetřete si zbytečnou práci s registrací tam, kde to není potřeba
Zveřejňování veřejných zakázek je zcela chaotický systém založený na existenci certifikovaných, částečně certifikovaných a necertifikovaných portálů. Někteří zadavatelé dokonce "zveřejňují" zakázky na svých webových stránkách, na webových stránkách poptávkových či realitních agentur a nikdo neví, co je správně. Pak je snadné vymáhat pokuty za chyby v řízení veřejných zakázek. Komu tento stav slouží?
OdpovědětVymazatPlně souhlasíme, že v uveřejňování zakázek může být pro dodavatele zmatečné. Existuje spousta elektronických nástrojů a míst, kde se veřejné zakázky uveřejňují. Nejhorší situace je v rámci zadávání zakázek mimo režim zákona kdy není přesně specifikováno, jakým způsobem, kam a zda vůbec se zakázky mají uveřejnit a v takovém případě to může být opravdu velice zmatečné. Na druhou stranu zadávací řízení v režimu zákona tj. podlimitní a nadlimitní má striktně vymezené kroky a postupy, kterými se zadavatel musí řídit a je i jasně vymezeno uveřejňování těchto zakázek v certifikovaném elektronické nástroji a dalších místech stanovených zákonem.
OdpovědětVymazatNa e-zakázce by bylo dobré pro registrované dodavatele zajistit možnost zadání zakázky do sledovaných a odeslání změn zadávací dokumentace zadavatelem těchto zakázek, každodenní přihlašování a hledání změn v příslušných zakázkách není uživatelsky moc přívětivé - byl by to krok k rozvoji nástroje. Děkuji a zdravím.
OdpovědětVymazatDobrý den,
Vymazatna této funkcionalitě aktuálně pracujeme s našimi IT a chystáme pro Vás i další nové funkcionality, které Vám ulehčí práci a orientaci v jednotlivých zakázkách. Moc Vám děkujeme za podnět a pokud by bylo ještě něco, co by podle Vás nemělo v nástroji chybět, určitě nám napište svůj nápad nejlépe na info@zadavatel.cz. Probereme to IT a pokud to bude jen trochu možné, pokusíme se funkcionalitu přidat.